سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۲۴

اخبار

شاهکاری دیگر از ارتوپدی بیمارستان نفت منطقه آغاجاری

بعد از عمل تعویض کامل مفصل زانو و در کمتر از 4 ماه این دومین شاهکار ارتوپدی است که برای اولین بار در منطقه عمل آرتروسکوپی زانو با موفقیت انجام می ‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری به منظور ارائه خدمات تخصصی تر ، آسایش و آرامش مردم منطقه و کاهش اعزام بیماران و به دنبال آن کاهش سردرگمی آنان‌ ، عمل  جراحی آرتروسکوپی  برای اولین بار در بیمارستان شهید ایرانپور نفت امیدیه انجام و با تلاش تیم اتاق عمل با موفقیت به پایان رسید.

بیمار آقای 34 ساله که دچار پارگی عضله رباط صلیبی قدامی زانو شده بود و با دستان توانمند دکتر رضا محمدی متخصص ارتوپدی و دکتر افشین مکفی متخصص بیهوشی و سایر کادر پرتلاش اتاق عمل با روش آرتروسکوپی و بدون باز کردن زانو ترمیم و هم اکنون با حال عمومی خوب  در بخش جراحی در حال گذراندن دوره نقاهت خود می باشد.  

دکتر محمدی در توضیح این عمل گفت: آرتروسکوپی نوعی عمل جراحی است که پزشک متخصص ارتوپدی از آن برای دیدن داخل مفصل به جهت تشخیص یا درمان بیماری استفاده می کند و معنای ساده کلمه آرتروسکوپی یعنی دیدن داخل مفصل است.

Arthro به معنای مفصل و scopy به معنای دیدن است و پزشک معالج با دیدن داخل مفصل ، بسیاری از بیماری های آن را تشخیص داده و به دنبال این مشاهده علمی و دقیق ، می تواند اقدام به جراحی و درمان بعضی از آنها از طریق آرتروسکوپی نماید.

وی همچنین  وسعت کاری آرتروسکوپی را برشمرد و اظهار داشت: پارگی لیگامان شانه و زانو ، غضروف آسیب دیده در شانه و زانو ، منیسک آسیب دیده زانو و پارگی رباط صلیبی قدامی زانو از جمله آسیب های جدی است که می توان به وسیله آرتروسکوپی به درمان آنها اقدام نمود. 

متخصص ارتوپدی سپس به تشریح مزایای عمل آرتروسکوپی پرداخت و گفت: درمان با آرتروسکوپی در بعضی از بیماری ها می تواند موجب ساده شدن عمل جراحی ، درد کمترِِ بیمار بعد از جراحی و دوران نقاهت کوتاه تر شود و بیمار معمولا همان روز یا روز بعد از جراحی از بیمارستان مرخص می شود و خیلی از اوقات بیمار می تواند بعد از چند روز به سر کارش برگردد.

دکتر محمدی در پایان ضمن تشکر از همکاری مدیریت بهداشت و درمان که زمینه انجام این عمل مهم را در منطقه فراهم نمودند از همکاران خود در اتاق عمل نیز تشکر کرد و بیان نمود: همکاری بسیار خوب دکتر افشین مکفی متخصص محترم بیهوشی  و کادر پرتلاش و توانمند اتاق عمل بیمارستان شهید ایرانپور نفت امیدیه، انگیزه من را برای این عمل های مهم و تخصصی بیشتر کرد و به لطف خداوند متعال و دعای خیر مردم تا کنون چند عمل تعویض کامل مفصل زانو در همین بیمارستان انجام دادیم که همگی موفقیت آمیز بوده و امیدواریم عمل آرتروسکوپی نیز که برای اولین بار در منطقه انجام شده زمینه اعمال تخصصی تر را فراهم آورده و با این روش از اعزام بیماران به شهرستان های دیگر و سردرگمی آنها جلوگیری کنیم. 

خبر

خبر
خبر

 

 

 

 

 

 

۵ دی ۱۳۹۹ ۱۲:۵۱
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۹۳۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید