سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۳۳

اخبار

راه اندازی مرکز ایمن تشخیصی و مراقبت های بهداشتی سلامت شاغلین صنعت نفت آغاجاری

دکتر فرید خدری: در این مرکز خدمات تشخیصی و مراقبتی به افراد آسیب پذیر و یا افراد دارای مشاغل حساس به دور از هر گونه تماس با بیماران مشکوک تنفسی ارائه می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری مرکز ایمن تشخیصی و مراقبت های بهداشتی سلامت شاغلین صنعت نفت در منطقه آغاجاری راه اندازی شد.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری فلسفه ایجاد مرکز ایمن را تشریح کرد و گفت: پیرو تعامل ایجاد شده بین مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان و رئیس ایمنی و HSE شرکت ملی نفت ایران ، مقرر گردید در مناطق وابسته به سازمان ، مرکزی ایمن جهت ارائه خدمات تشخیصی و مراقبتی راه اندازی شود .

دکتر فرید خدری به جامعه هدف این مرکز اشاره کرد و اظهار داشت: خدمات ایمن مورد نظر به 3 گروه از کارکنان شریف صنعت نفت ارائه می شود که عبارتند از افراد آسیب پذیر ، افراد دارای مشاغل حساس و کارکنانی که به هر دلیل در سه سال گذشته معاینات دوره ای را انجام نداده اند.

وی مهم ترین ویژگی مرکز ایمن را عاری بودن از بیماران مشکوک تنفسی و یا مبتلا به کرونا توصیف کرد و بیان نمود: به منظور رعایت دستورالعمل سازمانی ، فرآیند مراجعه بیماران مبتلا و یا مشکوک را اصلاح نموده و مراجعه این بیماران را به درمانگاه امام رضا (ع) واقع در روبروی مرکز آتش نشانی شرکت نفت منتقل کردیم و از این به بعد هیچگونه بیمار کرونایی به مرکز سلامت کار مراجعه نمی کند.

دکتر خدری هدف نهایی مرکز ایمن را جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و دور نگهداشتن افراد آسیب پذیر از سایر بیماران کرونایی ارزیابی کرد و تاکید نمود: با راه اندازی مرکز ایمن تشخیصی و مراقبتی در محل ساختمان مرکز سلامت کار ، دیگر مراجعین این مرکز دغدغه برخورد و یا تماس با بیماران کرونایی و تنفسی را ندارند.

رئیس بهداشت و درمان روش کار این مرکز را نیز توضیح داد و گفت: با هماهنگی به عمل آمده با شرکت های نفت و گاز منطقه ، افراد مورد نظر ابتدا توسط پزشکان ما مورد ارزیابی و مشاوره تلفنی قرار می گیرند و در صورتی که علایم مشکوک به کرونا داشته باشند به درمانگاه امام رضا ع ارجاع داده می شوند اما اگر هیچگونه علائم مشکوک تنفسی نداشته باشند به مرکز ایمن فرخوانده می شوند و اقدامات تشخیصی و مراقبتی لازم به آنها ارائه می گردد.

خبر

 

 

 

۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ۱۲:۴۳
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۶۸۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید