سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۰۶

اخبار

برگزاری جلسه هماهنگی مرکز ایمن تشخیصی و مراقبتی در منطقه آغاجاری

دکتر عیسی طاهری: هماهنگی بسیار خوبی با شرکت های نفت و گاز منطقه در زمینه مبارزه با بیماری کرونا داریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت آغاجاری نشست مشترک روسا و نمایندگان HSE و امور اداری  شرکت های نفت و گاز منطقه و رئیس مرکز سلامت کار آغاجاری در این مرکز برگزار شد. 

ابتدا دکتر عیسی طاهری فلسفه ایجاد مرکز ایمن را توضیح داد و گفت: این جلسه به منظور هماهنگی و تعامل بیشتر جهت پیشبرد اهداف مرکز ایمن تشخیصی و مراقبت های بهداشتی سلامت شاغلین می باشد.

وی به تاریخچه پاندمی کرونا پرداخت و اظهار داشت: هر روز که می گذرد و تجربیات جدیدی به دست می آید راههای کنترلی بهتری نیز ارائه می گردد و ایجاد مرکز ایمن نیز در همین راستا پیش بینی شده است.

عضو ستاد کرونای صنعت نفت آغاجاری دستورالعمل تشکیل و راه اندازی مرکز ایمن را یادآوری کرد و افزود: طبق توافقی که بین مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان و رئیس ایمنی و HSE شرکت ملی نفت ایران صورت گرفت مقرر گردید این مرکز با هماهنگی شرکت های صنعت نفت در مناطق مختلف سازمان ایجاد شود تا بتواند در محیطی عاری از تردد بیماران مشکوک تنفسی خدمات مراقبتی ارائه نماید.

رئیس مرکز سلامت کار آغاجاری به گروههای شغلی مورد نظر این مرکز اشاره کرد و بیان نمود: شاغلین آسیب پذیر ، شاغلین دارای مسئولیت حساس از نظر ایمنی و شاغلینی که به هر دلیل در سه سال اخیر معاینات دوره ای خود را انجام نداده اند مراجعین اصلی این مرکز هستند .

دکتر طاهری غربالگری تلفنی را شاخصه مهم مرکز ایمن توصیف کرد و بیان نمود: روش کار به این شکل هست که ابتدا این افرادبا هماهنگی امور اداری شرکت مربوطه شناسایی شده و سپس توسط پزشکان ما مورد ارزیابی و مشاوره تلفنی قرار می گیرند و در صورتی که علایم مشکوک به کرونا داشته باشند به درمانگاه امام رضا ع ارجاع داده می شوند اما اگر هیچگونه علائم مشکوک تنفسی نداشته باشند به مرکز ایمن فرخوانده می شوند و اقدامات تشخیصی و مراقبتی لازم به آنها ارائه می گردد.

رئیس مرکز ایمن تشخیصی منطقه آغاجاری از همکاری بسیار خوب شرکت های منطقه تشکر کرد و گفت: هماهنگی بسیار خوبی با شرکت های نفت و گاز منطقه در زمینه مبارزه با بیماری کرونا داریم.

در ادامه نمایندگان شرکت بهره برداری نفت گاز آغاجاری ، پالایشگاه بیدبلند و شرکت منطقه یک عملیات انتقال گاز به بیان دیدگاهها و راهکارهای خود پرداختند و ضمن استقبال از راه اندازی مرکز ایمن تشخیصی ، آمادگی خود را جهت هر نوع همکاری که بهداشت و درمان منطقه پیشنهاد نماید اعلام کردند.

خبر
خبر
خبر
 

 

 

 

 

۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ۰۹:۳۳
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۵۰۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید