سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۲۳

اخبار

28 فروردین ماه روز جهانی هموفیلی

پرهیز از ازدواج فامیلی یکی از راه های مهم پیشگیری در این بیماری است.
 
17 آوریل هرسال به عنوان روز جهانی هموفیلی تعیین شده است تا آگاهی عمومی نسبت به هموفیلی و دیگر اختلالات خونی و اثری افزایش پیدا کند.
تلاش برای آگاهی نسبت به این گونه بیماری ها بسیار مهم است زیرا افزایش آگاهی باعث تشخیص بهتر و دسترسی به مراقبت های لازم برای افراد مبتلا می شود. فدراسیون جهانی هموفیلیwhf بیش از 50 سال است که از جامعه بیماران هموفیلی حمایت می کند. روز جهانی بیماران هموفیلی از سال 1989 از سوی این سازمان به منظور بالا بردن سطح اطلاع و آگاهی در مورد هموفیلی یا اختلال خونریزی و به احترام فرانک اشنابل موئسس این سازمان در روز تولد او نام گذاری شد.
سال هاست به مناسبت روز جهانی هموفیلی در کشور های جهان از جمله ایران نمادهای شهری با نور قرمز روشن می شوند. یکی از اهداف این نهاد بین المللی در طول سالهای آینده کمک های بشر دوستانه و اهدای محصولات بیشتر خونی به کشورهای در حال توسعه و بهبود و مراقبت به اختلال خونریزی در سراسر جهان وجود دارد. بر اساس گزارش فدراسیون هموفیلی در جهان از هر هزار نفر یک نفر به بیماری هموفیلی مبتلا است این در حالی است که شمار زیادی از بیماران از بیماریشان اطلاع ندارند و به همین دلیل بسیاری از مراقبت های پزشکی مناسب را در طول زندگی خود دریافت نمی کنند.
برای این بیماری درمان وجود دارد اما بدون مراقبت صحیح بسیاری از بیماران از دردهای زیادی رنج می برند و بسیاری از دردها ناتوان کننده هستند و در برخی از آنها حتی آسیب دائمی ایجاد می کنند و یا در برخی موارد موجب مرگ  می شوند.
پرهیز از ازدواج فامیلی یکی از راه های مهم پیشگیری در این بیماری است.
حدود 12 هزار بیمار هموفیلی در کشور ما زندگی می کنند.

 خبر

 

منبع: روابط عمومی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت

 
۲۸ فروردین ۱۴۰۰ ۱۵:۱۴
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۹۴۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید