سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۲۱

اخبار

تجلیل از سفیدپوشان توانبخش در روز فیزیوتراپی

دکتر فرید خدری: فیزیوتراپان به بیماران تحرک و امید می بخشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری به مناسبت 2 مرداد روز فیزیوتراپی از کارکنان این بخش تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم که در بخش فیزیوتراپی برگزار شد ابتدا دکتر فرید خدری رئیس بهداشت و درمان طی سخنانی ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید غدیرخم ، از تلاش ها و زحمات کارکنان این بخش تقدیر کرد و گفت: فیزیوتراپان نقشی امیدآفرین برای بیماران ایفا می کند و بیماران را به ادامه زندگی امیدوار می کنند.
دکتر فرید خدری  به نقش کارشناسان فیزیوتراپی در بحران کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از بخش‌هایی که خدماتش در اوایل شروع بحران کرونا کاهش پیدا کرد بخش فیزیوتراپی بود ولی کارشناسان این بخش در مدیریت بحران و EOC بکارگیری شدند و خدمات شایانی در این مدت انجام دادند.
سپس رضا نوروزی رئیس خدمات پشتیبانی ضمن تبریک روز فیزیوتراپی گفت: فیزیوتراپی شیوه‌ای از خدمت است که فیزیوتراپیست در کنار بیمار و نفس به نفس وی انجام وظیفه می کند. 
در ادامه دکتر کبری احمدی ضمن تبریک 2 مرداد روز فیزیوتراپی گفت: فیزیوتراپی به همه افراد در سنین مختلف که به دلیل مشکلات پزشکی، بیماری‌ها یا مجروحیت‌ها، توانایی حرکتی خود را از دست می‌دهند کمک می‌کند و موجب می‌شود که بیمار به سطح سابق توانایی جسمی خود تا حدود زیادی بازگردد. 
دکتر عبدااله طیبی رئیس بخش فیزیوتراپی نیز ضمن خوش آمدگویی و تقدیر از مدیریت بهداشت و درمان بابت حضور در این بخش گفت: فیزیوتراپی شیوه‌ای از درمان بیماری‌ها و اختلالات عصبی-ماهیچه‌ای-اسکلتی با استفاده از تجهیزات مکانیکی، جریان‌های الکتریکی، مانورهای دستی، تمرینات ورزشی و عوامل فیزیکی دیگر است. در این روش‌ها از ورزش، نور، پرتوهای فرابنفش، گرما و جریان برق استفاده می‌شود. در واقع فیزیوتراپی حیطه‌ای از پزشکی است که هدف آن پیشگیری از بیماری‌ها، درمان، توان‌بخشی، بالا بردن سطح سلامت و بهبود کیفیت زندگی افراد است.
وی همچنین افزود : مهمترین هدف یک فیزیوتراپ باید ایمنی و سلامت بیمار باشد که همکاران واحد فیزیوتراپی این مرکز آن را رعایت می کنند.
در پایان کارشناسان فیزیوتراپی هر کدام جداگانه مطالب و مسائل کاری را مطرح کردند و از روند رو به ارتقا این بخش ابراز رضایت کردند.

 

1

2

3

 
۳ اَمرداد ۱۴۰۰ ۲۲:۲۲
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۸۰۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید