سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۰۴:۲۰
 

اخبار

خدمات سلامت به بیماران بستری از همه اقشار در منطقه آغاجاری با قوت ادامه دارد

دکتر فرید خدری: پذیرش و انجام خدمات سلامت برای بیماران بستری بیمه شده تامین اجتماعی و بیمه سلامت ایرانیان مثل بیماران شرکتی ادامه دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری ارائه خدمات درمانی بستری به بیماران غیر شرکتی همسان با بیماران شرکتی در حال انجام است.

رئیس بهداشت و درمان با اشاره به نشر شایعاتی مبنی بر عدم پذیرش بیماران غیر شرکتی در بیمارستان شهید ایرانپور نفت امیدیه گفت: ما با بیمه های مختلف رایج در کشور از جمله بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت ایرانیان و سایر بیمه ها جهت سرویس دهی به بیماران بستری قرارداد داریم و خدمات ارائه شده دقیقا شبیه خدمات به بیماران شرکتی می باشد و هیچگونه تفاوتی بین بیماران وجود ندارد. 

دکتر فرید خدری به شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر فقدان قرارداد بیمارستان نفت با بیمه ها اظهار داشت: این شایعات اصلا صحت ندارد و هم اکنون بیش از 65 درصد بیماران بستری در بیمارستان نفت غیر شرکتی هستند. 

وی به سابقه همکاری با بیمه سلامت ایرانیان اشاره کرد و توضیح داد: از سالهای گذشته با این بیمه قرارداد داشتیم و در دی ماه 1399 مدیرکل بیمه خدمات درمانی استان خوزستان به صورت یک طرفه قرارداد را فسخ کرد که باعث مشکلات عدیده ای برای مراجعین و بیماران محترم گردید. 

دکتر خدری در مورد علت فسخ قرارداد گفت: مسئولان این بیمه بر اینترنتی کردن پرونده بیماران اصرار داشتند منتهی بیمارستان نفت امیدیه به تبعیت از قوانین و مقررات وزارت نفت مجوز ارسال مستندات را به صورت اینترنتی نداشت و ما از مسولین بیمه سلامت ایرانیان درخواست کردیم فعلا قرارداد ادامه داشته باشد تا زیرساخت های اینترنتی کردن و مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح گرفته شود اما متاسفانه مسئولان استانی این بیمه به صورت یک طرفه قرارداد را فسخ نموده و ما و بیماران محترم را با چالش مواجه کردند. 

دکتر خدری خدمت به مردم شریف منطقه را وظیفه شرعی و قانونی دانست و تاکید کرد: با وجودی که ما فسخ کننده قرارداد نبودیم اما بخاطر حل مشکلات مردم شروع به پیگیری کردیم و چندین بار با مسئولان این بیمه و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مکاتبه و پیگیری کردیم و حتی 2 بار نماینده به وزارت بهداشت و درمان در تهران فرستادیم تا توانستیم این مشکل را تا حدودی حل کنیم. 

رئیس بهداشت و درمان از همکاری فرماندار و مسئولان شهرستان امیدیه جهت پیگیری مشکلات بیماران و مراجعین محترم تشکر کرد و بیان نمود: با پیگیری های انجام شده، مشکل قرارداد با بیمه سلامت ایرانیان حل شده و ما هم اکنون هم با بیمه تامین اجتماعی و هم بیمه سلامت ایرانیان قرارداد جهت بستری کردن بیماران محترم داریم. 

دکتر خدری در مورد عقد قرارداد با بیمه ها برای خدمات سرپایی گفت: پذیرش غیر اورژانسی سرپایی بیماران غیر شرکتی فعلا مقدور نیست چون ظرفیت نیروی انسانی و فضای فیزیکی بیمارستان نفت محدود است و جوابگوی حجم مراجعه بالا نیست. 

رئیس بهداشت و درمان منطقه آغاجاری در ادامه اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی دارای 2 درمانگاه مجهز در امیدیه می باشد و ارائه خدمات سرپایی به بیمه شدگان تأمین اجتماعی به عهده درمانگاه های این سازمان است. 

 

 

 

 

 

 

 

 

۲۵ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۸:۲۲
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۶۷۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید