سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۰۱

اخبار

چگونه آلرژی پاییزی را از کرونا تشخیص بدهیم؟

دکتر کبری احمدی : با آمدن پائیز ، آلرژیها نیز شروع می شوند که معمولا با علائمی همچون عطسه، آبریزش بینی و گرفتگی بینی همراه است و حالا که در دوران شیوع کرونا هستیم برخی افراد که آلرژی فصلی دارند با بروز علائم این بیماری نگران می‌شوند که نکند این علائم بیماری کووید ۱۹ باشد و این موضوع نگرانی بسیار زیادی را برای افراد مبتلا به آلرژی ایجاد کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری ، دکتر کبری احمدی متخصص داخلی در خصوص آلرژی که در فصلهای پاییز و بهار برای افراد اتفاق می افتد و تشخیص اینکه افراد به بیماری کرونا مبتلا شده اند یا خیر بیان نمودند که : فصل پاییز و بهار از فصل‌های شایع بروز آلرژی هستند و حساسیت فصلی از مشکلاتی است که برخی افراد در این فصول سال به آن گرفتار می‌شوند ولی برخی علائم آن با بیماری کووید ۱۹ متفاوت است.
همچنین وی افزود: سابقه فرد در ابتلا به آلرژی فصلی مهمترین وجه تمایز این بیماری با بیماری کووید ۱۹ است، از طرفی فرد دچار آلرژی معمولا تب ندارد در حالی که تب و بدن درد شایع ترین علامت ابتلا به کروناست.
متخصص داخلی بیان کرد: علائم بالینی آلرژی فصلی شامل : علائمی در بینی نظیر آبریزش، خارش بینی و چشم، اشک ریزی، ترشح در قسمت پشت حلق و بینی و ... بهمراه داشته و در صبحگاه بیشتر می باشد طوری که افراد به محض بیدار شدن از خواب علائم آن را احساس می نمایند، اما کرونا یک بیماری حادتر است که معمولا با تب شروع می‌شود و منجر به کاهش حس بویایی و چشایی، کمردرد، بدن درد، سرفه، تنگی تنفس شده و علائم آن با آلرژی فصلی متفاوت است.
همچنین وی افزود: دردهای بدنی و کاهش حس بویایی از جمله علائمی است که در بیماری کووید ۱۹ بسیار شایع بوده و درآلرژی فصلی اصلا وجود ندارند مگر در نوع شدید بیماری که همراه با پلیپ یا سینوزیت‌های بسیار شدید باشد و فردی که دارای تنگی نفس شدید در مواجهه با دود عطر و اسپری های خوشبو کننده و فعالیت بدنی قرار بگیرد و دچار تنگی شدید شود ، در صورت  عدم آلرژی فصلی  ، دچار بیماری کروناویروس است.
 

 

۹ آبان ۱۴۰۰ ۱۰:۲۵
تعداد بازدید : ۴۳۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید